On the road again

Igår hände inte så mycket, vi tvättade lite bl a. Alltid spännande att se om tvättmaskinen går igång, för det är olika konstruktioner på maskinerna på olika campingar. Men vi lyckades 😲

Därefter tog vi en sväng till Memorial Park så Leif kunde beskåda en live steam bana. Tyvärr kördes den inte men Leif såg glad ut ändå. Banan var stor och väl underhållen, och det var även parken. Kul att se att fina grejer får vara i fred och inte förstörs.

På väg hemåt till campingen tog vi en sväng förbi Subway och mättade magen. Väl hemma på campingen öppnade sig himlen. Vi fick bråttom att hänga undan tvätten, ta undan bord och stolar, men uj så blöta vi hann bli, och blött blev det i husbilen också. Men vad gör väl det, vi är ju på semester 🌞

I morse packade vi ihop vår grejer, tvätten var fortfarande fuktig men med lite list så fixade vi en tvättlina i bilen som kläderna kunde hänga på tork medan vi åkte. Vi lämnade en camping som var lite annorlunda eftersom den även var ett spa, så det var inte så många campare där, däremot kom många besökare över dagen för att besöka poolerna. Vi trivdes jättebra där, vi hade gott om plats och de hade en utomhusdusch som får toppbetyg. Den var väldigt enkel men gjorde definitivt sitt jobb! Efter duschen kunde man torka sig i lugn och ro utan att eftersvettas som man kan göra i vanliga duschar. Vattnet var extra härligt, det kändes så mjukt på nåt konstigt sätt, kan bero på att vattnet kom från en mineralkälla. Eller så inbillade vi oss, både Leif och jag.

På väg från Tauranga stannade vi på HELL pizza, de har suveränt goda pizzor. Vi tog med dem och åt dem på en rastplats efter vägen. HELL pizza finns lite överallt här i Nya Zeeland, så det lär bli fler besök framöver, det är jag säker på 😆

Vårt mål för dagen var Whakatane, dit var det bara knappt 10 mil. Vi åkte efter kusten och skymtade havet emellanåt, så fantastiskt! Här tog vi in på Whakatane Holiday Park, precis vid kanten av Whakatane river. Campingen är större än vad vi först trodde, och hittills har den känts väldigt trevlig.

Vi tog en liten promenad och bara utav en händelse 😵så råkade vi på ett tågspår. I parken bredvid campingen finns en miniatyrjärnväg som måste fotas såklart. Leif la märke till att växlarna på spåren inte alls såg ut som de i Tauranga. Rätt var det var så sprang det förbi en liten intressesmurf som jag morsade glatt på. Men ett foto tycker jag man kan kosta på sig 🤣

Livet i husbilen känns lugnt och skönt när man har allt ordnat omkring sig. Vi båda har en förmåga att lägga i från oss saker där de inte bör ligga. Det blir mycket plockande med grejer när vi ska i väg, rullstolen är bånglig men Leif har hittat ett sätt att förvara den när vi åker, och ett annat när vi ska sova. Så plats har vi alltid.

Vi köpte lite grejer på The Warehouse för att organisera våra hyllor, små lådor där vi lägger grejer som har en förmåga att ofta ligga i vägen, glasögon, telefon, laddare å sånt.

Eftersom jag inte är så stadig i benen (och jäkligt kort i rocken) så köpte vi några billiga pallar för att jag enklare ska komma upp i bilen (Leif får ofta agera handtag också)

crash boom bang

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig, så när Superman Sjölund är i farten kan vad som helst hända. Så nu får Baby Feet Norrbacka träna armmusklerna för att dra sig upp i bilen, för man vill ju gärna inte fastna i en baby stool 😵

Gonatt från Whakatane

En tanke kring ”On the road again

1. Bibbi

Så härligt. Leif får glädjas åt järnvägar och du får glädjas åt vatten och vind.
    Men usch vilken sketen pall. Du kunde gjort dig riktigt illa. Nä Leif får nog visa muskelspelet och hiva upp sin brallis för handkraft.